dinsdag 5 januari 2021

Bloghop jan/feb 2021: Schrijf een recensie

Allereerst wil ik je via deze weg een gezegend en voorspoedig nieuwjaar toewensen!

In de facebookgroep 'Christelijke bloggers' wordt om de maand een nieuwe bloghop georganiseerd. Degene die met zijn of haar inzending wint, mag het thema bedenken voor de volgende twee maanden. In november en december 2020 had Hans Wesselius de eer om de bloghop te mogen organiseren. Hij koos als onderwerp 'Kerstverhalen'. Marijke deed mee met 'Het Kerstdiner' en Hans zelf schreef 'Het Kerstverhaal van de smit'. Ondanks de geringe hoeveelheid inzendingen, was ik toch erg verrast te lezen dat mijn bijdrage 'Een Kerstverhaal: Kerst 1885' had gewonnen! Heel bijzonder!

Wat kan de Heer je wonderlijk leiden en uit iets kwaads iets goeds creëren. De afgelopen periode had ik zo weinig energie dat ik niet zelf een boek kon lezen. Daardoor heb ik het Kerstverhaal kunnen bedenken en verspreid over vele momenten stukje voor stukje kunnen maken. Ik geloof dat de Heilige Geest mij hiertoe en hierin heeft geleid qua situatie en inspiratie. Aan de Heer alle lof en dank!

Dan valt mij nu de eer toe om het nieuwe thema aan te kondigen voor de bloghop van januari en februari 2021. Als je een beetje hebt rondgesnuffeld op mijn blog, zal het je niet verwonderen dat ik veel van lezen houd en mij graag onderdompel in alles wat met christelijke boeken te maken heeft. Daarom leek het mij leuk om als onderwerp te kiezen voor:


Welk boek heeft jou aangegrepen, bemoedigd of iets geleerd? Welke roman heeft jou ontzettend geamuseerd? Schrijf er een beoordeling over. Wie weet motiveer jij op die manier de mensen om je heen om meer te gaan lezen! En reik je op die manier anderen niet iets moois aan, zeker in deze tijd waarin er minder mogelijk is?

Het thema op zich is natuurlijk een breed begrip, dus laat ik wat specifieker zijn over de voorwaarden die ik eraan wil verbinden:
  • Schrijf een review over een christelijk boek dat je hebt gelezen. Dat kan bijvoorbeeld een historische roman zijn van een christelijke auteur, maar een recensie van een Bijbelstudieboek is ook een mogelijkheid
  • Je hebt de keuze uit zowel fictie als non-fictie (let op: kies één van beide!)
  • Eén inzending per persoon, aangeleverd voor 1 maart 2021
Plaats de link naar jouw bijdrage in een reactie onder deze blogpost. In de linker kantlijn staat tijdelijk het label 'Bloghop januari/februari 2021' onder 'Interessante weetjes', zodat deze post gemakkelijk terug te vinden is. Het is ook mogelijk om op mijn facebookpagina 'Wonder van woorden' te reageren onder het bericht over de bloghop of in de facebookgroep 'Christelijke bloggers'. Begin maart zal ik bekend maken wie er voor mij als winnaar uit de bus komt en de bloghop voor maart en april mag organiseren.

Ik kijk uit naar jouw inzending! Doe je mee?

Bron foto: pixabay.com

6 opmerkingen:

  1. Leuk joh! je blijf heel dicht bij jezelf en je blog met deze bloghop. Misschien doe ik mee. Moet even kijken of het lukt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor uw enthousiaste reactie, Aritha! Leuk dat u misschien mee wilt doen!

      Verwijderen
  2. Hoi Esther, hierbij mijn inzending voor de bloghop.

    https://krulliesschrijfselssite.wordpress.com/2021/02/18/recensie-opdracht-bloghop-boek-max-lucado-je-bent-niet-alleen/

    Groetjes Elya

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geen nieuwe recensie dit keer, maar wel een van mijn meest waardevolle blogs. Het gaat over Reden om te leven (van Kristen Anderson), over #zelfmoord en #geloof.
    https://yoo.rs/flying.eagle/blog/reden-om-te-leven-na-zelfmoordpoging-een-boekrecensie-1498468155.html?Ysid=9899

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen probleem dat het een eerdere recensie betreft. Hartelijk dank voor uw inzending!

      Verwijderen