donderdag 4 maart 2021

Uitslag bloghop jan/feb 2021

Met de komst van de maand maart is de tijd aangebroken dat ik, zoals beloofd, de uitslag bekendmaak van de bloghop die ik mocht organiseren voor de eerste twee maanden van 2021 met als thema 'Schrijf een recensie'. Hoewel de hoeveelheid inzendingen gering bleef, ben ik toch blij en dankbaar dat twee mensen een bijdrage hebben willen leveren!


Elya de Leeuw recenseerde het boek 'Je bent niet alleen' van Max Lucado, wat begin dit jaar verscheen. Max Lucado wil je laten zien dat in al het lijden waar je in je leven mee te maken hebt (of kunt krijgen), God dichterbij is dan je denkt. Hij wil je omringen met Zijn troostende nabijheid, bemoedigen en kracht geven. Elya beschrijft dat Max Lucado je op een prachtige manier doet beseffen hoe dicht en persoonlijk God tot ons, Zijn kinderen, wil naderen. In de voorbeelden die de schrijver uit zijn eigen leven gebruikt en de onderwerpen zullen de lezers (h)erkenning kunnen vinden. Elya heeft een mooie en pakkende recensie geschreven die uitnodigt om zelf Gods woorden van bemoediging in 'Je bent niet alleen' te gaan ontdekken!

Hoewel Hans Wesselius zijn beoordeling van het boek 'Reden om te leven (na mijn zelfmoordpoging)' al een aantal jaar geleden schreef, wilde hij zijn waardevolle blogpost graag delen. In deze autobiografie, die in 2011 in het Nederlands verscheen, vertelt Kristen Jane Anderson haar persoonlijke verhaal. Als tiener krijgt Kristen al met veel lijden in haar leven te maken. Ze ziet geen uitweg meer en besluit op 17-jarige leeftijd zelfmoord te plegen, hetgeen ze op wonderbaarlijke wijze overleeft. Hans vertelt hoe Kristen uiteindelijk door haar moeite heen God leert kennen en hoe ze nu getuigt over Zijn reddende kracht en genezing. Tot slot wil Hans de lezer oproepen om werkelijk oog voor hun naaste te hebben en hulp te zoeken als je zelf worstelt met depressiviteit. Een recensie over een heftig en veelal beladen onderwerp, waarin Hans op treffende wijze beschrijft hoe helend het indringende boek 'Reden om te leven (na een zelfmoordpoging)' kan zijn!

Elya en Hans, hartelijk dank voor jullie prachtige inzendingen! Jullie reviews hebben mij beiden geraakt en ik kan niet zeggen welke er als winnaar voor mij uitspringt. Ze zijn beiden boeiend en uniek op hun eigen manier. Aangezien Hans de bloghop voor de laatste twee maanden van 2020 organiseerde, wil ik voorstellen, als jullie het daar beiden mee eens zijn, dat Elya de bloghop voor maart en april voor haar rekening mag nemen.

Nogmaals dank dat jullie mee wilden doen met de bloghop van januari en februari 2021 met als thema 'Schrijf een recensie'!

Bron foto: pixabay.com

3 opmerkingen:

  1. Dank je wel, Esther, voor deze uitgebreide verslaglegging.
    En Elya, ik ben benieuwd naar jouw onderwerp voor de komende periode.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Krullies Schrijfsels05 maart, 2021

    Dank je wel Esther voor je blog en oplossing! En dank je wel Hans,dat je het goed vind! Ik ga ermee aan de slag! Super leuk dat ik de bloghop mag organiseren!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hartelijk dank voor jullie begrip en dat jullie akkoord gaan met mijn voorstel! Veel plezier toegewenst bij het bedenken van het thema en het organiseren van de komende bloghop, Elya!

    BeantwoordenVerwijderen