zaterdag 7 januari 2023

Nieuwe uitgaven januari 2023

In de eerste maand van het jaar 2023 kunnen we vier nieuwe titels verwachten. In het rauwe debuut van Jennifer Wright speelt een stofstorm in Oklahoma een hoofdrol. Van Julie Klassen verschijnt het eerste deel van een nieuwe serie. Ten slotte komen er twee romans uit die zich afspelen tijdens de Tweede Wereldoorlog. Welk boek spreekt jou het meest aan?

Jennifer Wright - Sterrenregen
In de roman 'Sterrenregen' schildert Jennifer Wright het indringende portret van twee zussen, Kathryn en Melissa, die in 1935 in Oklahoma van elkaar gescheiden worden door een stofstorm. Het stelt hun geloof op de proef, maar hetzelfde geloof stelt hen in staat te blijven hopen elkaar terug te vinden. Dankzij Wrights zintuiglijke beschrijvingen en levensechte personages zal lezers het zand langs de wangen schuren, terwijl ze meehappen naar adem en bidden om regen. Een rauw debuut voor de fans van Susie Finkbeiner. Verwachte verschijningsdatum 12-01-2023

Julie Klassen - De zussen van Sea View
Na de dood van hun vader besluiten drie zussen hun huis aan de kust open te stellen als pension voor ouderen die zorg nodig hebben. Op die manier kunnen ze in het onderhoud van hun doodzieke moeder voorzien. Maar in plaats van vakantiegangers op leeftijd vinden aantrekkelijke jongeheren hun weg naar het pension en is er van rust aan zee geen sprake meer. De zussen worden heen en weer geslingerd tussen allerlei gevoelens van verlangen, plicht, weerzin, ambitie, onzekerheid en... liefde. 'De zussen van Sea View' is het eerste deel van de serie 'De kust van Devonshire'. Verwachte verschijningsdatum 12-01-2023

Melanie Dobson - Rozen in de nacht
In deze dual-time roman is Addie Hault wanhopig op zoek naar een stamceldonor voor haar goede vriend Charlie. Omdat de donor een familielid moet zijn, verdiept Addie zich in de familiegeschiedenis waar Charlie altijd gesloten over is geweest. Zo ontdekt ze het verhaal van de dappere Grace Tonquin, die in de Tweede Wereldoorlog Joodse kinderen in veiligheid bracht via de Franse Pyreneeën. Tot er op een avond twee kinderen achterbleven... Een aangrijpende roman over het ontrafelen van familiegeheimen. Verwachte verschijningsdatum 12-01-2023

Catherine Chidgey - Wij hebben het geweten
Een indrukwekkende roman over het kwaad van onwetendheid, die zich afspeelt in en rond concentratiekamp Buchenwald. De vrouw van kampcommandant Hahn maakt zich druk over de kleur van haar gordijnen en de juiste aanpak van haar zoontje Karl-Heinz, totdat ze onverwacht afhankelijk wordt van een gevangene. Haar man wordt op zijn werk geconfronteerd met een corruptieschandaal. Ook hijzelf is niet brandschoon - maar verricht hij niet een goede daad uit liefde voor zijn vrouw? 'Wij hebben het geweten' dwingt ons kritische vragen te stellen bij onze menselijke neiging om de andere kant op te kijken. Verwachte verschijningsdatum 26-01-2023

Bronnen: Uitgeverij KokBoekencentrum, Uitgeverij Mozaïek

8 opmerkingen:

  1. Deze komen denk ik allemaal op mijn lijst. Ik ben het meest benieuwd naar het boek van Melanie Dobson. Zij kan zó mooi schrijven vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop ze ook allemaal te lezen! Van Melanie Dobson heb ik een tijd geleden 'Duister verleden' gelezen. Ken jij die? Haar andere boeken staan zeker op mijn lijstje!

      Verwijderen
  2. Ja, ook op de mijne Naomi (behalve de laatste). Dank je wel Esther, voor deze samenvatting van boeken die er aan komen. Heb er zin in maar wacht eerst jouw reviews af denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan, Aritha! Ik heb ook echt zin in alle nieuwe titels!

      Verwijderen
  3. Ik heb sterrenregen gekocht en gelezen. Jij? Als je hem wilt ruilen tegen een ander boek dan wil ik het wel. Het is niet mijn lievelingsgenre.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb 'm nog niet gelezen, maar hij lijkt me wel heel mooi. Ik weet niet welk genre jouw lievelingssmaak is.

      Verwijderen
    2. eh... wat zouden we kunnen ruilen?

      Verwijderen
    3. Ik heb je een PB op Instagram gestuurd.

      Verwijderen