donderdag 29 december 2022

Alfabet Leeschallenge 2023

In het nieuwe jaar organiseert 'Wonder van woorden' een leuke leesuitdaging, namelijk de Alfabet Leeschallenge 2023! Een creatieve manier om (meer) boeken op je lijst af te strepen en wellicht nieuwe auteurs te leren kennen en/of andere genres te ontdekken. Lijkt het je wat om hier aan mee te doen, lees dan snel verder voor meer informatie.


Hoe werkt de Alfabet Leeschallenge 2023?
  • Je kunt een letter van het alfabet afstrepen door een boek te kiezen van een auteur waarvan de achternaam met de gekozen letter begint. (Als voorbeeld: je kunt de letter A afstrepen door een boek te lezen van Tamera Alexander.)
  • Je leest in totaal dus 26 boeken om de leeschallenge te voltooien.
  • Voor sommige letters zal het moeilijk zijn een auteur te vinden. Daarom mag je twee letters inruilen voor een willekeurige andere letter.

Downloadbare afstreeplijst
Zo eenvoudig is het! Het is overigens geen must om de uitdaging te voltooien. Het gaat allereerst om het leesplezier op zich. Doe het gewoon in jouw eigen tempo. Om je leesvorderingen bij te houden heb ik een downloadbare story gemaakt die je voor Instagram kunt gebruiken. Mocht je geen account op social media hebben, dan kan onderstaande download tevens als digitale afstreeplijst dienen.


Enthousiast geworden?
Ik hoop dat je na alle informatie te hebben gelezen enthousiast bent geworden en besluit mee te doen met deze leeschallenge. Laat het gerust in een reactie hieronder weten, dat zou ik heel leuk vinden!

2 opmerkingen:

  1. De afstreeplijst heb ik gedownload en in m'n map "blogs" gezet.
    Ik vind het een heel leuk idee en ook van challenges houd ik wel.
    Dus: ik doe mee.

    BeantwoordenVerwijderen